כ"ט בסיוון
14.6.2026
הקמת ארגון "ההגנה"
ארגון ההגנה הוקם בכ"ט בסיוון תר"פ, יוני 1920, על ידי מפלגת אחדות העבודה, כחלק משינוי התפיסה הביטחונית של ראשי מוסדות היישוב: מהגנה על ישובים בודדים, לארגון כלל ארצי שמטרתו לספק הגנה כוללת ליישוב היהודי. בהגנה הוחלט כבר ביום ההקמה לפתוח את שורותיו לכל, ללא כל הפלייה שהיא. הארגון היה הארגון הצבאי הגדול ביותר בתקופת המנדט הבריטי, ולמעשה היווה את התשתית של צה"ל.